Case study
Działania z zakresu:
marketing bezpośredni, remarketing, kampania sms
Branża motoryzacyjna
Klient
Serwis samochodowy – Stacja kontroli pojazdów
Czasami warto zrobić coś innego, coś co nie jest oczywiste aby osiągnąć zamierzony efekt. O tym właśnie jest ten case study.
Początki
W czerwcu 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę z firmą, która zajmuje się naprawą samochodów osobowych oraz prowadzi stację kontroli pojazdów.
Do tej pory klient prowadził marketing online, pozycjonował serwis i przeprowadzał sporadyczne promocje, które miały zachęcić klientów do pozostania z serwisem na dłużej.
Pomimo pewnych wzrostów, klient oczekiwał znacznego wzrostu sprzedaży, szczególnie w zakresie przeprowadzani abadań technicznych.
Pierwsze działania
Wydawałoby się oczywiste, że jeśli klientowi zależy na zwięlszeniu sprzedaży to właśnie kampanie zwiększające ruch powinny odnieść sukces. To co wydawało się takie oczywiste, oczywistym wcale nie było. Kampanie w google ads nie działały tak jak powinny. Dlatego postanowiliśmy poszukać innych rozwiązań.
- Skupiliśmy się na dotychczasowym procesie obsługi klienta
- Przeanalizowaliśmy dotychczasowe działania działu marketingu
- Sprawdziliśmy konkurencję
- Powstały wnioski
Kolejny krok
Postanowiliśmy działać niestandardowo, skoro konkurencja spora w postaci pomniejszych mechaników samochodowych, klient lokalny to postawiliśmy na:
- Wykorzystanie sytuacji (sezon wymiany opon na zimowe)
- usprawnienie komunikacji pomiędzy oskp a serwisem samochowym
- włączeniem kampanii sms dla serwisu i oskp – smsy przypominające i informujące o zasadach bezpieczeństwa
EFEKT?
80% wzrostu sprzedaży, konieczność zatrudnienia nowych osób do pracy